Over de helft - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van Ilse Brinke - WaarBenJij.nu Over de helft - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van Ilse Brinke - WaarBenJij.nu

Over de helft

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

11 Februari 2014 | Indonesië, Gianyar

Lieve allemaal,

Het heeft even geduurd maar hier ben ik weer met een nieuw blog. De tijd gaat razendsnel, ik heb de helft van mijn reis er alweer op zitten! Nog maar 3,5 week tot Alex hier is, can't wait!! :)

De afgelopen twee weken lesgegeven. Één week daarvan hebben we alleen op de maandag en dinsdag lesgegeven, de rest van de week vrij omdat er ceremonies waren waardoor de kinderen vrij hadden. Die vrije dagen voornamelijk besteed om aan het zwembad te liggen want het was ontzettend mooi weer. Op donderdag kreeg ik uitslag op mijn lichaam en toen ik vrijdagochtend wakker werd, was ik mooi rood gevlekt op mijn hele lichaam. Na een bezoekje aan de dokter bleek het een allergische reactie te zijn. Waarop, geen idee! Maar ik mocht niet in de zon en kreeg medicatie voor de jeuk en allergische reactie. Bij de airco was het beter vertoeven. Dat weekend dus een erg saai weekend gehad, iedereen was weg. Gelukkig kwam Maaike zaterdagmiddag terug van een ander eiland en zaterdagavond zijn we gezellig samen uiteten geweest, mijn hoogtepunt van het weekend haha!

Afgelopen weekend op vrijdag naar Seminyak gegaan om daar te shoppen. ’s Avonds zijn we wezen stappen in Kuta wat erg gezellig was. Zaterdag wilde ik eerst naar Sanur om naar andere meiden uit het huis te gaan en op het strand te liggen, maar het was niet super mooi weer dus ik heb besloten om met Sandrine mee te gaan naar Kuta om daar even te shoppen. Halverwege de dag werd het toch opeens behoorlijk zonnig en zijn we op zoek gegaan naar een goedkope bikini en handdoek om ons vervolgens naar het strand te begeven. We waren nog niet gesetteld op het strand, of er kwam een man naar ons toe of we surfles wilden hebben. Waarom ook niet. Dus hop, spullen weer inpakken en een surfshirt aangetrokken. Het was echt geweldig! Heel moeilijk en vermoeiend, maar zo gaaf om te doen! Ik kon 2 keer een soort van staan op het board in de zee. Ik ben ook zeker van plan om het nog vaker te gaan doen hier. Na het surfen weer op het strand gaan liggen, daar hebben we twee jongens leren kennen, een Indonesische jongen en een Australische. ’s Avonds wilden we eerst gaan stappen, maar uiteindelijk besloten om toch in Seminyak te blijven en gewoon een drankje te doen. De twee nieuwe vrienden kwamen ook een drankje doen. We waren met nog twee andere meiden, die zijn eerder naar de kamer gegaan. Terwijl we daar zaten wat te drinken, kwamen er veel homo’s langs lopen. Ik zei dat tegen Sandrine, omdat dat de eerste keer was dat ik homo’s zag lopen op Bali. Er kwamen er steeds meer langs lopen, dat kon maar één ding betekenen: iets verderop was een gay bar! Met dezelfde gedachten hebben Sandrine en ik de kerels overgehaald om naar de gay bar te gaan. Het was echt GEWELDIG! Homo’s weten hoe ze een feestje moeten maken!
Na niet al te veel slaap is Sandrine weer naar Kuta gegaan om te surfen, ik ben naar Maaike en de andere meiden gegaan die op een ander strand lagen. Surfen kon ik niet aan, mijn armen kon ik met moeite bewegen van de spierpijn haha!
De rest van de dag heerlijk chillen op het strand en genieten van het mooie weer.

Deze week weer lesgeven, het gaat erg goed. De kinderen zijn ontzettend schattig, ik zou ze zo mee naar huis willen nemen. Dit weekend staat een tripje naar de Gili Islands op de planning. Dit schijnt heel mooi te zijn met witte stranden en waar je prachtig kan snorkelen. Ik ben benieuwd! Volgende week ga ik mijn yoga week doen. Heb er heel veel zin in!

Nou tot zo ver mijn blog weer! Bedankt voor het lezen en tot snel!

Veel liefs xxxxxxx



  • 12 Februari 2014 - 11:10

    Paps:

    Je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt mop..tis boeiend om lezen..time fly.s...when jou have fun!!! Enyoj

  • 14 Februari 2014 - 08:37

    Jan En Hermien:

    Wat een belevenissen Ilse. Leuk om te lezen allemaal. Dus als je terug bent regelmatig naar zee om te surfen? Heel veel plezier nog , groetjes van ons xx

  • 23 Februari 2014 - 17:17

    Gerrie M.g.:

    hoi Ilse,

    Geweldig dat je het zooo naar je zin hebt!!
    Ik geniet van je verhalen. Blijf vooral zo doorschrijven en genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gianyar

Vrijwilligerswerk Bali

Engelse les geven op een basisschool

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2014

Einde project

11 Februari 2014

Over de helft

26 Januari 2014

Adventure week

20 Januari 2014

Eerste week lesgeven

12 Januari 2014

Introductieweek
Ilse

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 7646

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 21 Maart 2014

Vrijwilligerswerk Bali

14 Januari 2006 - 14 Maart 2010

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: