Eerste week in Bali! - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van Ilse Brinke - WaarBenJij.nu Eerste week in Bali! - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van Ilse Brinke - WaarBenJij.nu

Eerste week in Bali!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

05 Januari 2014 | Indonesië, Gianyar

Hoi allemaal,

Hier mijn eerste update vanaf Bali. Ik ben net aangekomen in the guesthouse waar ik de komende 9 weken zal verblijven.

31 december ben ik aangekomen om 3 uur ’s nachts en heeft Floor mij opgehaald. Oudjaarsdag moest ze nog werken, dus ben ik met Eline, haar vriend, zijn zus + vriend naar het strand gegaan. Heerlijk oudjaarsdag op het strand doorbrengen, totdat het begon te regenen… Welkom op Bali!  ’s Avonds zijn we uit eten gegaan en daarna wilden we naar een feest op het strand. Het regende nog steeds dus zijn we naar een club gegaan, helaas werden we hier geweigerd omdat de mannen korte broeken aan hadden en de dames slippers en sandaaltjes. Toen zijn we naar een andere club toe gegaan die daarnaast lag, daar was het niet super gezellig dus na een uur zijn we naar nog een ander tentje gegaan en daar de rest van de avond gebleven. Uiteindelijk een gezellig feestje gehad met z’n allen!!

Nieuwjaarsdag regende het nog steeds, eerst allemaal lekker lang uitgeslapen en laat in de middag geluncht. ’s Avonds zijn we naar de bios geweest omdat het dus nog steeds regende. In de bios waren super chille stoelen/banken, lekker onderuit hangen met een dekentje erbij. Die nacht ben ik behoorlijk ziek geweest en dus ook totaal niet geslapen, dus toen Floor ging werken, ben ik weer terug naar bed gegaan en de rest van de dag geslapen en rustig aan gedaan. Waarschijnlijk was het een combinatie van een jetlag, andere cultuur, ander eten, weinig en slecht slapen en alcohol. Daarna gelukkig wel weer opgeknapt!

Vrijdag heeft Floor een scooter voor me gehuurd en ben ik met de scooter naar Ulu Watu gereden. In het begin moest ik nog behoorlijk wennen aan de manier van rijden hier. Ze rijden hier links en eigenlijk zijn er geen regels. Het is gewoon ieder voor zich, goed opletten en voorzichtig manoeuvreren over de drukke kruispunten. Ik vond het echt heel leuk om lekker op de scooter rond te toeren en toen heb ik ook veel van de omgeving gezien. Dat lukt ook wel als je een aantal keer verdwaald haha. Het is zo mooi overal en de mensen zijn allemaal zo lief en behulpzaam.

Gister zijn Floor en ik naar Tanah Lot geweest, een hele mooie tempel aan zee. Jammer genoeg kwam de regen met bakken uit de lucht, dus konden we niet naar de tempel toe omdat het vloed was. Maar we hebben ons als echte toeristen gedragen, gehuld in flatteuze poncho’s lopend naar de tempel terwijl iedereen aan het schuilen was voor de bui. Toen zag Floor een bordje met ‘Snake Garden’, nou vooruit even kijken dan maar. Echt huuuuuuge slangen in kisten daar! Daar kon je mee op de foto maar dat hebben we beide niet gedaan. Er zaten ook faranen (geen idee hoe je dat schrijft) in hokken. En uilen op stok. En een vleermuis in de boom, dichtbij mijn gezicht waar Floor me voor waarschuwde. Ik ben gillend weggerend!
Op de terugweg hebben we ons lekker laten verwennen met een pedicure en manicure, want het regende toch. Echt heeeerlijk! En ’s avonds weer lekker uiteten geweest. Heb een hele leuke eerste week gehad bij Floor waarin ik lekker kon bijkomen en wennen aan de cultuur en het leven hier.

Vanmorgen ben ik dus bij het hotel van Floor opgehaald en naar de Green Lion gebracht. Het zijn 6 verschillende huizen waar de vrijwilligers in slapen. Ik slaap op een kamertje van 4m bij 5m, hierin staan 2 stapelbedden en een klein nachtkastje. Wel een airco trouwens! Ik schrok wel een beetje toen ik hoorde dat er geen kast was. 9 weken uit de koffer leven dus. Maar je wordt wel creatief met opruimen dan, dus dat gaat helemaal goed komen dacht ik zo! Het is primitief, maar wel gewoon goed voor elkaar.
Morgen begint de introductieweek en ik sprak net een Nederlands meisje en zij zei dat de week echt supervol en vermoeiend is. Dus ik ben heel benieuwd. Heb er heel veel zin in! Er staan namelijk hele leuke dingen op het programma, zoals een tour over de markt en door Ubud, traditionele dansshow, taallessen, Balinese kooklessen, batik painting. Ik ga me in elk geval niet vervelen! 

Ik heb nog niet superveel foto’s gemaakt, maar dat zal deze week wel veranderen en dan zal ik wat op facebook zetten.

Bedankt voor het lezen van mijn blog en tot snel weer!!!

Liefs xxx

  • 05 Januari 2014 - 10:26

    Jan En Hermien:

    Hoi Ilse, mooi je eerste ervaringen te lezen.
    Het zijn een heleboel indrukken zo. Jammer van de regen, maar ja hoort er ook bij.
    Geniet van je introductie.. X

  • 05 Januari 2014 - 12:33

    Janneke:

    Hoi Ilse
    Leuk om je zo een beetje te volgen veel plezier en succes daar!
    En nog de beste wensen voor 2014.
    Liefs Evert en Janneke

  • 05 Januari 2014 - 14:32

    Moeders:

    lieve meid,geniet met volle teugen.Dit is een reis om nooit te vergeten.xx

  • 05 Januari 2014 - 17:29

    Herna Vrugginj:

    Leuk om te lezen hoe het je daar vergaat.
    succes met je eerste week en weer heel veel indrukken.
    groetjes van dick en herna

  • 06 Januari 2014 - 10:21

    Jo:

    Hallo ilse wat leuk .jouw reisverslag kunnen je mmooi volgen.wijhopen dat jij het ernaar je zin hebt. Geniet ervan voor je het weet is het weer voorbij groetjes frits enjo xxxjes

  • 08 Januari 2014 - 22:55

    Inge Wessels :

    Hoi Ilse,
    Dat klinkt goed, lijkt me erg leuk. Geniet ervan.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gianyar

Vrijwilligerswerk Bali

Engelse les geven op een basisschool

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2014

Einde project

11 Februari 2014

Over de helft

26 Januari 2014

Adventure week

20 Januari 2014

Eerste week lesgeven

12 Januari 2014

Introductieweek
Ilse

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 7642

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 21 Maart 2014

Vrijwilligerswerk Bali

14 Januari 2006 - 14 Maart 2010

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: