Einde project - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van Ilse Brinke - WaarBenJij.nu Einde project - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van Ilse Brinke - WaarBenJij.nu

Einde project

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

26 Februari 2014 | Indonesië, Gianyar

Lieve allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Hier alles prima, ik zag dat het weer tijd was voor een leuk verhaaltje :) En aangezien het nu regent en onweert, heb ik daar meer dan genoeg tijd voor.

1,5 week geleden in het weekend naar Gili Trawangan geweest, het was echt heel mooi. Wel anders dan ik had verwacht, het was namelijk erg vol. Aan de andere kant van het eilandje was het een oase van rust, totaal het tegenovergestelde. Ik heb gehoord dat Gili Air en Gili Meno nog mooier en rustiger zijn, dus misschien nog maar even een bezoekje aan de eilandjes brengen met Alex samen.
Na mijn leuke weekendtrip een minder leuke thuiskomst. Er is in dit weekend een t-shirt en hemdje gestolen uit mijn koffer, tevens wat geld wat ik verstopt had in mijn paspoort helemaal onderin de la van het nachtkastje. Alles bij elkaar niet veel, maar het idee dat iemand tussen mijn spullen zit. Het komt erop neer dat ik er nooit achter zal komen wie het heeft gedaan en waar mijn spullen zijn. Ik heb ook geen bewijs. Ik heb een politie report voor de verzekering, in Bahasa welteverstaan. In Engels typen, daar deden ze niet aan nadat ik het vroeg. Prima joh.

Vorige week yoga en meditatie week, ik ben echt heel blij dat ik dit heb gedaan. Het was echt geweldig. Elke ochtend van 6 tot 8 ontspannen beginnen met meditatie en yoga. In de middag van 4 tot 6 was het wat meer inspannen en met deze hitte dus ook heel erg zweten. De yoga leraar is een local die erg gebrekkig engels spreekt. Wat hij wel heel goed weet is: inhale, exhale (inademen, uitademen, voor diegene (mama, haha) die geen engels kunnen). Dit zegt hij dan ook 2x per minuut.
Deze beste man is leniger dan de gemiddelde turnster. 9 van de 10 keer kon ik de oefeningen dus ook niet naar behoren uitvoeren, ik als stijve hark hahaha.
Ik ben er ook achter gekomen dat ik geen persoon ben voor meditatie. Ik ben er, denk ik, te nuchter voor en ik kan niet zolang mijn concentratie houden. Wat er in mijn hoofd rondgaat, is het volgende: Jeuk aan mijn been… oh mijn voet slaapt, even strekken…. ‘bzzzz’ oh een vlieg, ga weg! ….. straks niet vergeten de was naar de laundry te brengen …. Hé wat hoor ik daar voor geluid, even kijken… enzovoorts! Hahaha. Maar ondanks dat het niet helemaal ging zoals het hoort, een super leuke ervaring!!

Afgelopen weekend m’n laatste vriendinnetjes uit het huis uitgezwaaid. Voelde me erg alleen en vooral erg vriendloos. Om weer opnieuw vrienden te maken zag ik in eerste instantie niet zo zitten. Ik ben hier al een lange tijd en de hele tijd met dezelfde mensen doorgebracht, om in mijn laatste weken nog nieuwe vrienden te maken had ik eerst niet zo’n zin in. Maar uiteindelijk gaat dat ook gewoon vanzelf, helemaal als er ook Nederlanders tussen zitten. Maar het is anders dan in het begin wanneer je nieuwe mensen ontmoet. Deze nieuwe mensen willen vanalles doen en vanalles zien, ik heb dat gevoel nu niet meer heel erg. Ik ben vooral aan het aftellen totdat Alex komt (nog 9 dagen!) en dan wil ik vanalles met hem gaan doen. Ik vind het nu helemaal prima om gewoon lekker te relaxen en als het mooi weer is aan het zwembad te liggen. Heeft er ook mee te maken dat ik Alex heel erg mis deze laatste weken, helemaal sinds m’n vrienden hier weg zijn. Daarnaast heb ik heel erg het gevoel dat het geld wat ik betaald heb om hier vrijwilligerswerk te doen, niet altijd op de juiste manier besteed wordt. Daar wil ik via deze weg niet teveel op in gaan. Daarnaast is het hele huis smoezelig en viezig, het eten eentonig en de bedden verschrikkelijk om in te slapen. Dit alles bij elkaar maakt dat ik er na bijna 8 weken nu gewoon klaar mee ben hier in het huis. Ik heb dus ook besloten om een paar dagen eerder te vertrekken uit het huis. Ik ga volgende week woensdag hier weg en ik ga dan eerst nog 2 dagen en nachten in een heerlijk bed slapen voordat Alex komt. Weliswaar in een schone kamer met schone douche. Ik kan niet wachten.
Vrijdagochtend is mijn laatste les die ik ga geven, volgende week heb ik vrij genomen. Ik heb echt een geweldige tijd gehad hier, zowel op het project als in het huis. Geweldige mensen ontmoet en prachtige dingen gedaan en gezien. Mezelf tegengekomen en elke keer weer overwonnen. Ik had het voor geen goud willen missen. Maar na 8,5 week vind ik het genoeg geweest hier. Ik kijk uit naar 2 weken volop genieten samen met mijn lief. Genieten van alle mooie dingen die we gaan doen en bekijken, genieten van het prachtige weer, genieten van lekker eten en drinken, maar bovenal genieten van elkaar! Nogmaals: ik kan niet wachten.

Bedankt voor het lezen en tot snel weer!

Veel liefs xxxxx

  • 26 Februari 2014 - 07:43

    Yvonne:

    Hey Ilse, mooi verslag heb je geschreven, recht uit je hart. Enneh het aftelen is begonnen!
    Liefs van ons

  • 26 Februari 2014 - 09:12

    Frits En Jo:

    Hoi ilse mooi verslag.geniet nog even Het duurt nog maar kort. Dan zijn jullie weer bij elkaar. Groetjes xx frits en jo

  • 26 Februari 2014 - 12:06

    Paps:

    Hoi dochter..idd weer goed verslag..alles goed verwoordt..tis een ervaring die je hebt opgedaan aan de andere kant van de wereld die niemand je meer afneemt. En nog ff volhouden alleen en dan samen met alex genieten van een heerlijke vakantie..

  • 26 Februari 2014 - 18:48

    Anita :

    Live Ilse, wat heb je dat weer mooi gezegd. Je bent een geweldige ervaring rijker en je hebt het toch maar mooi even gedaan. Een dikke plus op je CV straks!! Geniet nog van je dagen daar. Groeten van de smitjes.

  • 27 Februari 2014 - 20:52

    Sonja:

    Hoihoi, fijn om weer iets van je te lezen. Nog even volhouden en dan komt mijn broertje naar je toe. Hij kan niet wachten om te gaan. Je bent mooi een ervaring rijker met ups en downs. Geniet er nog maar even van. Groeten en een dikke knuffel van ons allemaal!!!!!

  • 02 Maart 2014 - 09:33

    Hermien En Jan:

    Hoi Ilse, met veel plezier lezen we weer je oprechte ervaringen. We gaan zo (zondag) naar oma en nemen het verslag mee, zij geniet ook van je verhalen. Wij wensen je, vast ook namens oma, samen met Alex veel plezier voor de laatste weken.
    Groetjes uit hellendoorn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gianyar

Vrijwilligerswerk Bali

Engelse les geven op een basisschool

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2014

Einde project

11 Februari 2014

Over de helft

26 Januari 2014

Adventure week

20 Januari 2014

Eerste week lesgeven

12 Januari 2014

Introductieweek
Ilse

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1721
Totaal aantal bezoekers 7634

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 21 Maart 2014

Vrijwilligerswerk Bali

14 Januari 2006 - 14 Maart 2010

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: